måndag 2 juni 2014

3 maj


I morse vaknade jag av att Rickard slog igen kylskåpet. Jag satte ner mina ben i golvet från sängkanten. Golvet knakade när jag gick ner till köket. När jag hade ätit och tagit på mig kläderna gick jag ut till moppen. Jag satte mig på moppen och startade den med ett kick. Jag vred om gasen och drog iväg mot skolan. Deta ögonblicket såg jag henne, jag åkte fram till henne. Hon doftade som parfymen jag hade köpt till henne för två dagar sedan. Efter två röda möttes mina läppar mot hennes läppar. De var mjuka och lena. Hon satte sig på moppen och åkte med till skolan. På kvällen när vi åt blev jag så arg för att papppa tyckte jag var sen hem till maten. Jag drog salladsskålen i golvet och sprang upp till mitt rum med klampande jättesteg i trappen. Jag drog igen dörren så att handtaget lossnade och flög ner i golvet med en smäll. Jag ångrar att jag slog salladsskålen i golvet men jag blev bara så sur på pappa just i det ögonblicket.
Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar