tisdag 21 maj 2013

föbjuden tonårsromantik



Vill du ha en bok man lätt sjunker in i och har svårt att släppa?
Då är jag nästan säker på att den här boken är rätt för just dig.

Där kärleken är förbjuden och döden är närmare än du vet ordet av.
Den här spännande o djupa boken heter ”Fallen ängel” av Becca Fitzpatrick.

När jag först hade slagit upp boken och kommit in i den tyckte jag att den var rätt seg och långtråkig, men sen efter några sidor blev det plötsligt sjukt spännande och jag kunde inte sluta läsa. Och även så är jag en sån person som knappt läser alls.

Nora är en helt vanlig 16 årig High School elev som bor tillsammans med sin mamma i samma hus hon är uppväxt i. När Nora var drygt 11 år blev hennes pappa mördad. Att leva ett liv utan ens pappa är rätt svårt som sagt. När hon blir förälskad i en kille vid namn Patch, märker hon att han har mörkare hemligheter än vad hon någonsin har kunnat tänka sig.

Becca Fitzpatrick är född den 3 februari 1979 och är en väldigt begåvad författarinna enligt mig.
Hon skriver väldigt detaljerat och spännande, och så att den som läser boken förstår vad det hela handlar om.

Jag rekommenderar den här boken till ungdomar i åldern 12 – 18 år.
Och till människor som vill läsa om spänning och romantik .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar