söndag 19 maj 2013

Dålig självkänsla? Här har du bästa medicinen.

Har du dålig självkänsla? Då är det här den rätta boken för dig. Isabella Löwengrip även känd som blondinbella,  har skrivit en fantastisk bok om sitt liv, både dåliga och bra saker som säkert fler ungdomar känner igen sig i. Egoboost en överlevnadsguide för unga tjejer, boken som stoppats i en medicinburk och hjälper dig från botten till toppen. Boken är en självbiografi där Isabella själv berättar händelser ur sitt liv, allt från sexuella övergrepp, kärlekssorg och personliga varumärken. 

Boken handlar om Isabellas år som ungdom, vänner, killar, komplex, vimlet på krogen, sexuella övergrepp, problem inom familjen och mycket mer förekommer i varje kapitel. Den är väldigt schematiskt uppbyggd. Isabella tar itu med ett bekymmer i taget, hon bjuder generöst med sig av sina egna erfarenheter, driver med sig själv ibland, samlar ihop och avrundar varje kapitel med ett par eller många konkreta och kloka råd. Bokens budskap är att få fler tjejer bli nöjda med sig själva och tänka innan man gör. ''en man som står bakom mig trycker plötsligt in flera av sina fingrar i mitt underliv, pressar hårt och river upp insidan med sina naglar'' är en mening i kapitel 11, boken är både spännande, ledsam, rolig och en riktigt bra hjälp. Den har hjälpt mig mycket och man känner igen sig på dem flesta ställena i boken. Isabella berättar det som har varit och berättar mycket om att vända om och gå i rätt riktning till ett bättre liv.  

Boken tilltalade mig på flera sätt och är en av dem bättre böckerna jag läst, kanske mest för att den verkligen hjälpte mig och fick mig att tänka om. det som Isabella berättar om är väldigt allvarligt och gör att man bara vill läsa mer om och man förstår verkligen att man inte är ensam om att t.e.x ha komplex eller tycka att man ser tjock ut. Det var ett rent nöje att läsa boken och borde vara en självklarhet för alla tjejer även om du inte mår dåligt att läsas, eftersom den får en att tänka om på sina ställen. En riktig tankeställare rent sagt. Jag rekommenderar Isabella Löwengrips bok egoboost till alla tjejer i ungdomsåren. Jag har läst boken tre gånger nu och verkar aldrig tröttna, budskapet är underbart och det gör boken till en självklarhet att läsas. Flera tjejkompisar som jag tipsat boken om tycker den är lika bra som jag, läs den du också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar